اخبار سایت

نکات مهم در خرید ملک

در هنگام خرید ملک باید چه نکاتی را مورد توجه قرار دهیم ؟

با توجه به افزایش جحم خرید فروش مسکن در فصول گرم سال هر خریدار باید نکاتی را مورد توجه قرار دهد تا بتواند یک انتخاب صحیحی داشته باشد. اگر شما جز آن دسته از افرادی هستید که برای اولین بار اقدام به خرید خانه می کنید شاید بیش از بقیه کسانی که قبلا اقدام به خرید خانه کرده اند دچار اضطراب و نگرانی شده اید و این سوال برای شما پیش آمده است که آیا منزل مورد انتخاب شما مطابق با معیارهای مد نظرتان بوده یاه نه؟

در وهله اول باید بدانیم در هنگام خرید منزل چه معیارهایی باید رعایت شوند و در موقع مراجعه برای بازدید ملک مورد نظر چه چیزهایی را مورد توجه و بررسی قرار دهیم.

  • اولین چیزی که در بدو ورود به هر محله ای مورد توجه هر فردی قرار می گیرد همسایه ها هستند داشتن همسایه خوب و بی حاشیه یکی از اساسی ترین نکته در انتخاب ملک برای خرید است حتما قبل از مراجعه به خرید ملک مورد پسند خود سعی نمایید از طریق پرس جو از افراد صادق اطلاعاتی را در باره حواشی کسانی که در همسایگی شما هستند به دست بیاورید .

 

  • به دلیل اینکه بساری از افراد دارای وسیله نقلیه شخصی هستند باید محلی را که برای خرید انتخاب می کنید دارای عرض مناسب برای رفت و آمد باشد و یا اینکه عرض کوچه به گونه ای باشد که در هنگام اسباب کشی دچار مشکل نشوید.

 

  • اگر خانه ای که به دنیال خرید آن هستید به صورت آپارتمانی است از وضعیت راهروهای آن از نظر رفت آمد، سرو صدا، سالم بودن لامپ های راهرو و نظافت اطلاعات کافی را برای خرید آن واحد کسب نمایید و اگر مشکلی از این حیث دیده نشد می توان آن را یک نکته مثبت ارزیابی کرد.

 

  • نکته بعدی در هنگام خرید ملک و خانه این است که امروزه به دلیل حجم بالای وسایل نقلیه و به طبع آن بالا بود آلودگی صوتی باید در هنگام خرید ملک میزان شلوغی خیابان، محله، کوچه را نیز مد نظر داشته باشید اگر آرامش و دور بودن از سرو صدای ترافیک برای شما اولویت دارد سعی کنید در هنگام خرید ملک مکان خود را از نظر آلودگی صوتی و ترافیک منطقه مورد ارزیابی قرار دهید.

نکات مهم در خرید ملک

 

  • برای اشخاصی که فاقد وسیله شخصی هستند و از وسایل نقلیه عمومی مانند تاکسی، اتوبوس های شهری و مترو (در کلان شهرها) استفاده می کنند توصیه می شود ملکی را که برای خرید انتخاب می کنند نزدیک به این امکانات باشد تا در صورت اسکان در محل مورد نظر، از نظر رفت و آمد دچار مشکل نشوند.

 

  • نکته بعدی در هنگام خرید ملک و خانه این است که داشتن امکانات رفاهی منطقه نظیر سوپر ماکت، میوه فروشی، نانوایی و…یکی دیگر از موارد مهم در انتخاب ملک برای خرید است چون بیشتر افراد دسترسی آسان به اقلام اساسی خانه را یک اولویت محسوب می کنند.

 

  • امروزه با توجه به اینکه بعضی از اقلام و وسایل خانه دارای حجم بزرگی هستند در هنگام جابه جایی برای اینکه دچار مشکل نشوند باید عرض راهرو (حداقل ۱۱۰)، عرض پله ها(حداقل ۹۰ سانتی متر) و ارتفاع سقف (حداقل ۲۸۰ سانتی متر) را مد نظر داشته باشند. اگر شما یک واحد آپارتمانی که دارای چندین طبقه است را برای سکونت انتخاب کرده اید داشتن یک آسانسور یک امر ضروری و شاید برای برخی ها حتی حیاتی برای جابه جایی محسوب شود حتما داشتن یک آسانسور و همچنین ابعاد آسانسور را برای جا به جایی وسایل خانه مورد توجه قرار دهید.

 

 

 

بخوانید : سرمایه گذاری روی زمین بهتر است یا آپارتمان ؟

  • نکته بعدی در هنگام خرید ملک و خانه این است که با توجه به این که کشور ما در یک منطقه زلزله خیز قرار دارد ایمنی ساختمان یک اولویت اساسی است برای این که از ایمنی ساختمان به طور کامل مطمئن شوید سعی کنید تا جایی که امکان دارد از یک کارشناس با تجربه برای حصول اطمینان از وضعیت ایمنی ساختمان استفاده کنید.
  • حریم خصوصی در انتخاب منزل برای همه افراد یک اولویت قطعی است. سعی کنید از انتخاب ملک یا مکان هایی که باعث خدشه دار شدن حریم خصوصی تان می شود خوداری کنید. نکاتی که باید در هنگام خرید خانه از حیث حفظ حریم خصوصی باید توجه داشته باشید مشرف نبودن درهای وردی به یکدیگر، عایق بودن دیوار ها و داشتن پنجره های دو جداره است.
  • نکته بعدی در هنگام خرید ملک و خانه این است که در حال حاضر به دلیل گسترش شهرنشینی و تراکم جمعیتی بالا در شهرها آپارتمان نشینی رواج پیدا کرده است و به نوبه خود داشتن یک پارکینگ در محل سکونت یک امر ضروری به نظر می رسد همچنین ملکی را که قصد خرید آن را دارید باید از نظر مسقف بودن پارکینگ، شیب وردی پارکینگ و نیز مکانی برای خودروی اضافی یا مهمان در نظر گرفته شده است یا نه را مورد توجه قرار دهید.

مشاور املاک اندیشه 90 در شهر اندیشه

بخوانید : مشاور املاک اندیشه ۹۰ در شهر اندیشه

  • در هنگام خرید منزل حتما به فشار آب و گاز توجه کنید چون بعضی از مناطق شهری وجود دارند که از حیث فشار آب و گاز دچار مشکل هستند همچنین داشتن انشعابات ایمنی برق، گاز و تلفن نیاز به توجه دارد.
  • نکته بعدی در هنگام خرید ملک و خانه این است که داشتن نما برای یک ساختمان باعث زیبا به نظر رسیدن آن میشود برای بسیاری از افرادی که زیبایی ظاهری ساختمان برایشان مهم است داشتن نما برای ساختمان یک امر ضروری محسوب می شود.

 

در پایان باید این نکته را یادآور بشویم که جستجوی مداوم و طولانی ملک برای خرید یک امر طاقت فرساست که نیاز به زمان نسبتا زیادی دارد که گاه مجبور می شوید تا مدت های زیادی به مکان های متفاوتی برای خرید بروید در صورتی که معیارهای زیادی را در ذهن داشته باشید و نتوانید انتخاب مورد پسند خود را انجام دهید بهتر است از یک مشاور املاک مجرب که اطلاعات کاملی از نیازهای شما دارد کمک بگیرید.

این کار نه تنها باعث صرفه جویی در زمان برای پیدا کردن منزل دلخواهتان می شود بلکه در انعقاد قرار داد مشاوره خوبی در زمینه حقوقی برای خرید ملک در اختیارتان قرار می دهد و مانع از ایجاد ضرر وزیان های زیاد از لحاظ مادی می گردد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *