اخبار سایت

سرمایه گذاری روی زمین و آپارتمان در اندیشه

سرمایه گذاری روی زمین بهتر است یا آپارتمان ؟

سرمایه گذاری روی زمین بهتر است یا آپارتمان ؟  موضوعی است که در این مقاله می خواهیم به بررسی آن بپردازیم .

معمولا اشخاصی که قصد سرمایه گذاری ملکی دارند و می خواهند به خرید ملک و املاک بپردازند تا سرمایه خود را افزایش دهند ، این سوال برایشان پیش می آید که سرمایه گذاری روی زمین بهتر است یا آپارتمان ؟

در این مقاله می خواهیم بدانیم که اگر قصد سرمایه گذاری بر روی خانه را داشته باشید ، زمین مناسب برای سرمایه گذاری چگونه است ؟ کجا زمین بخریم که خوب باشد ؟ سرمایه گذاری روی خانه یا زمین انجام دهیم ؟ طلا بهتر است یا زمین ؟ سرمایه گذاری در مسکن بهتر است یا طلا ؟

سرمایه گذاری روی زمین و آپارتمان در اندیشه

 

چنانچه شما هم می خواهید پاسخ سوالات ذکر شده در فوق را بدانید این مقاله را مطالعه کنید تا بتوانید سرمایه گذاری مناسبی را انجام دهید .

سرمایه گذاری روی زمین بهتر است یا آپارتمان ؟

سرمایه گذاری روی زمین و آپارتمان در مناطقی مثل اندیشه و شهریار باید با توجه به شرایط مالی اشخاص صورت بگیرد ؛ به این صورت که افراد با توجه به بودجه و میزان سرمایه خود یک آپارتمان و یا زمین مناسب انتخاب کنند . خرید زمین و آپارتمان هر کدام یک مزیت دارد . به عنوان مثال :

مزایای خرید زمین :

  • زمین مستهلک نمی شود اما آپارتمان مستهلک می شود .
  • اگر یک زمین مسکونی خریداری کرده باشید می توانید آن را به صورت دلخواه خود بسازید
  • زمین مانند آپارتمان مشاع و مشترک نیست و در صورت خرید فقط به شخص شما تعلق می گیرد اما زمینی که یک آپارتمان در آن ساخته شده است و شما آپارتمان آن را میخرید بین چند مالک تقسیم می شود که در این صورت ممکن است مشکلاتی پیش آید .

مزایای خرید آپارتمان :

  • میزان رشد قیمت یک آپارتمان نوساز بیشتر از میزان رشدی است که یک زمین به خود می گیرد .
  • آپارتمان به صورت آماده است و دیگر مانند زمین نیازی به ساخت ندارد و از دردسر های ساخت و طی کردن مراحل مربوط به ساخت خانه به دور است .

امروزه با توجه به وضعیت جامعه و شرایط اقتصادی حاکم بر آن سرمایه گذاری بر روی ملک در مناطقی مثل اندیشه و شهریار از قبیل : آپارتمان و زمین جزو بهترین سرمایه گذاری ها می باشد که ریسکی ندارد ، زیرا در شرایط اقتصادی حاکم بر ممکلت هیچگاه پیش نمی آید که قیمت یک آپارتمان ویا زمین از قیمت سال های پیش خود کمتر شود .

 

حال می خواهیم بدانیم که اگر قصد سرمایه گذاری بر روی زمین را داشته باشیم  ، کجا زمین بخریم که خوب باشد ؟

زمین مناسب برای سرمایه گذاری چگونه است ؟

زمینی برای سرمایه گذاری مناسب است که در منطقه هایی واقع شده باشد که مانند مناطق شهریار و شهر اندیشه جای رشد و پیشرفت داشته باشد . مناطقی از قبیل : شهریار و شهر اندیشه امروزه پیشرفت های زیادی کرده اند و افراد بسیار زیادی که قصد سکونت در نزدیکی تهران را دارند ، این مناطق را برای سکونت انتخاب می کنند .

در مناطقی مانند شهریار که جای پیشرفت ملک و املاک وجود دارد و مناطقی در حال رشد به حساب می آیند ، خرید زمین بسیار مناسب است و با توجه به تورم سرمایه ای که برای خرید زمین در این مناطق استفاده می شود مطمئنا در مدت زمان کمی چند برابر می شود .

بخوانید :  چگونه خانه و ملک خود را سریع بفروشیم ؟

همچنین در صورتی که سرمایه لازم برای خرید زمین در مناطق ثروتمند نشین تهران مانند فرمانیه ، نیاوران و زعفرانیه را داشته باشید ، باید بدانید که خرید زمین در این مناطق نیز بسیار مناسب است زیرا با توجه به اینکه این مناطق مرفه نشین هستند میزان رشدی که بر روی زمین صورت می گیرد بیشتر از مناطق دیگر می باشد .

طلا بهتر است یا زمین  ؟ (سرمایه گذاری در مسکن بهتر است یا طلا ؟) :

آیا قصد سرمایه گذاری دارید و نمی دانید سرمایه خود را صرف خرید طلا بکنید و یا زمین و مسکن ؟

نگهداری طلا آن هم به مقدار بسیار زیاد کار دشواری است و از آنجایی که دزدها و سارقین امروزی نیز پیشرفته شده اند ، نگهداری طلا در منزل خطرات زیادی را به دنبال دارد .

برای خرید طلا به مقدار زیاد باید ابتدا فکری برای جای نگهداری آن بکنید و جایی را برای نگهداری آن در نظر بگیرید که از دسترس دزدان و سارقین در امان باشد ، زیرا در صورتی که دزدی صورت بگیرد تمامی سرمایه شما از بین می رود .

همچنین فروش یک جای مقدار بسیار زیاد طلا کار بسیار سختی است و آن هم خطرات خود را به دنبال دارد و زمان بر می باشد .

فرض کنید به اندازه یک میلیارد تومان پول دارید و آن را می خواهید صرف خرید طلا بکنید .

سرمایه گذاری روی زمین و آپارتمان در اندیشه

 

آیا به خرید و فروش یک جای این همه طلا فکر کرده اید ؟

مسلما هیچ مغازه طلا فروشی توانایی خرید این همه طلا را به صورت یک جا ندارد ، در نتیجه برای فروش آن باید به مغازه های متعددی سر بزنید و وقت زیادی را صرف کنید و همچنین خطراتی را به جا بخرید تا بتوانید تمامی طلاهای خود را بفروشد و آنها را به پول تبدیل کنید .

اما اگر سرمایه خود را به جای اینکه صرف خرید طلا بکنید ، برای خرید زمین و مسکن خرج کنید ، بسیار مناسب تر می باشد ، زیرا در این صورت هم سرمایه شما مانند طلا رشد پیدا می کنند و هم مانند چول نقد در دستان شماست و به محض اینکه برای فروش زمین و مسکن خود اقدام کنید ، می توانید به راحتی آن را بفروشید و به پول تبدیل کنید . پس ما این گزینه را به شما پیشنهاد می کنیم  .

کلام پایانی :

چنانچه قصد سرمایه گذاری بر روی زمین و یا آپارتمان را در مناطقی مثل اندیشه و شهریار دارید می توانید از مجموعه اندیشه ۹۰ کمک بگیرید  .

در این مقاله سعی کردیم تا به شما عزیزان بگوییم که سرمایه گذاری روی زمین بهتر است یا آپارتمان . امیدواریم مطالب ذکر شده در این مقاله برای سرمایه گذاری های شما عزیزان مفید واقع شده باشد .

۰۹۱۲۱۶۴۰۵۷۶

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *